Hier vindt u een opsomming van veelgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij? Neem contact op met 123Zuiverwater via het contactformulier.

 

 

1. Waar in huis kun je een waterzuiveringssysteem installeren?

Voor Essential, Excellent en Direct Flow: Meestal is de beste plek recht onder het aanrecht bij de spoelbak. Het waterzuiveringssysteem kan dan gemakkelijk aan de waterleiding en afvoer gekoppeld worden en het is makkelijk een extra tapkraan of combikraan te plaatsen. Voor Whole House Filter: Dit systeem wordt daar geplaatst waar de hoofdwaterleiding het gebouw binnenkomt. In veel gevallen is dat in een meterkast, maar soms ook onder de vloer. In het laatste geval is er niet altijd voldoende ruimte om het systeem te kunnen plaatsen. Neem daarom bij uw bestelling even contact op met onze klantenservice, wij bekijken dan samen of het systeem probleemloos geplaatst kan worden.

2. Hoe groot is zo’n systeem eigenlijk?

In vrijwel elke aanrechtkast is ruimte voor een waterzuiveringssysteem. Bij Essential, Excellent en Direct Flow gaat het om een watertankje en een blok met filters. U kunt de afmetingen van elk systeem terugvinden in de specificaties op de betreffende productpagina. Wij raden u dringend aan om de ruimte, waarin men gaat installeren zorgvuldig op te meten. Neem hierbij altijd wat extra centimeters ruimte in acht om het apparaat probleemloos te plaatsen.

3. Gaat het waterzuiveringssysteem op een aparte kraan of de keukenkraan?

Voor het waterzuiveringssysteem wordt een aparte tapkraan meegeleverd. Het is echter ook mogelijk om uw huidige keukenkraan te vervangen voor een combikraan, waaruit zowel leidingwater als gezuiverd water getapt kan worden. Dit scheelt een gat boren in het keukenblad en geeft een mooie esthetische oplossing.

4. Hoeveel water produceert een waterzuiveringssysteem?

Dat ligt aan het type systeem en de waterdruk van buitenaf. Het basissysteem Essential levert ongeveer 180 liter per dag bij een waterdruk van 3,5 bar. Excellent levert bij dezelfde waterdruk 280 liter per dag. Dit is uiteraard ruim voldoende om een huishouden of klein bedrijf van drink- en kookwater te voorzien. Direct Flow levert zelfs ruim 1500 liter per dag, wat het systeem zeer geschikt maakt voor horeca, grote bedrijven en scholen. Bij elk systeem staat in de specificaties vermeld hoeveel liter/U.S. gallons er per dag geproduceerd kunnen worden.

5. Ik heb een kostbaar granieten aanrechtblad. Is het nodig om daarin te boren?

Nee, wij adviseren u liever niet te boren in aanrechtbladen van graniet of andere speciale steensoorten, i.v.m het risico op beschadiging. Wij raden u aan om in dat geval uw huidige kraan te vervangen door een combikraan. Hier komt zowel leidingwater als gezuiverd water uit. Op die manier hoeft u geen gat te boren. Wilt u toch een aparte tapkraan, dan kunt u door een daarin gespecialiseerd bedrijf eerst een gat laten boren in het graniet. Vervolgens installeert u dan uw systeem. Overigens kan er in de meeste reguliere aanrechtbladen wel probleemloos zelf een gat geboord worden.

6. Kan ik mijn waterzuiveringssysteem ook door 123zuiverwater laten installeren?

Nee, ons concept en bijbehorende prijsstelling is afgestemd op het installeren door de klant zelf. Zo kunt u flink besparen op installatie kosten! Indien u toch liever de installatie wilt uitbesteden dan kunt u contact met ons opnemen en dan verwijzen wij u graag door naar een derde partij. 

7. Kan ik een waterzuiveringssysteem zelf installeren?

Ja, dat kan. Vanaf nu is een waterzuiveringssysteem voor iedereen binnen handbereik, met onze handige doe-het-zelf formule! Installeren doet u eenvoudig zelf met de meegeleverde duidelijke en uitgebreide handleiding. Zo kunt u flink besparen op installatie kosten!

8. Moet ik zelf contact opnemen voor een installatie afspraak?

Als u de installatie van uw waterzuiveringssysteem wilt uitbesteden dan kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u dan doorverwijzen naar een derde partij.

9. Hoe lang duurt de installatie?

Een standaard installatie met basistapkraan duurt ongeveer 1,5 uur.

10. Installeren jullie ook douche filters of moet ik dat zelf doen?

Het is voor ons niet haalbaar om douchefilters bij u thuis te installeren. We leveren een duidelijke handleiding bij elke douchefilter, zodat u deze eenvoudig zelf kunt installeren. Uiteraard kunt u bij vragen of problemen altijd contact met ons opnemen.

11. Wanneer heb ik mijn bestelling in huis? (met product(en) zonder installatie)

Voor 14.00 uur besteld = de volgende dag in huis! Als u op een werkdag voor 14.00 uur bestelt, leveren wij uw bestelling (mits de producten bij ons op voorraad zijn), diezelfde werkdag af op het postkantoor om naar het afleveradres verzonden te worden. Bestelt u na 14.00, dan leveren wij uw bestelling de volgende werkdag af op het postkantoor. Als uw bestelling op het postkantoor is afgeleverd, dan wordt deze de volgende werkdag door PostNL bezorgd op het afleveradres. Let op: uw handtekening is vereist bij het in ontvangstnemen van het pakket. Wij streven ernaar om producten, die niet op voorraad zijn, binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw betaling naar het afleveradres te verzenden. U kunt op de website zien of het product bij ons voorradig is.

12. Ik heb een waterzuiveringssysteem besteld. Hoe werkt dat?

Het systeem wordt zo snel mogelijk geleverd, compleet met toebehoren en duidelijke doe-het-zelf handleiding voor installatie. Dus u hoeft verder geen afspraak te maken.

13. Betaal ik verzend- of administratie kosten?

Bij een bestelling van €30,- of meer, zijn de verzendkosten voor u geheel gratis. Onder dit bedrag rekenen we verzendkosten van €4,95.

14. Kan ik een bestelling doen onder rembours, per creditcard of achteraf per acceptgiro?

Wij accepteren alle gangbare betaalmethoden. Alleen bestellen onder rembours en betalen via acceptgiro is op dit moment niet mogelijk. U kunt betalen op de volgende manieren: Ideal, Paypal, Creditcard, VISA, Mastercard, Maestro, American Express en door vooraf te betalen (handmatig overmaken).

15. Ik wil vooraf de betaling handmatig overmaken (dus niet via Ideal). Is dat mogelijk?

Dit is mogelijk. Afhankelijk van uw bank, zal het 1 a 2 dagen duren voor wij het bedrag binnen hebben op onze rekening. Nadat wij het bedrag van u ontvangen hebben, gaan wij over tot verzending.

16. Ik wil graag achteraf betalen door middel van een acceptgiro. Hoe werkt dat?

In principe leveren wij pas nadat de betaling voldaan is. Daarom werken wij niet met acceptgiro's of achteraf betalen. U kunt bij ons betalen met Ideal, creditcard of vooruitbetaling door middel van overmaken. Zodra de betaling bij ons binnen is, kunnen wij uw pakket verzenden.

17. Ik wil mijn bestelling graag afhalen in de showroom. Wat kan ik het beste doen?

Het is op dit moment helaas niet mogelijk om uw bestelling af te halen in onze Showroom.

18. Is er een minimum orderbedrag?

Nee, er is geen minimum orderbedrag. Onder de €30,- rekenen wij €4,95 verzendkosten. Boven de €30,- zijn de verzendkosten geheel gratis.

19. Leveren jullie ook buiten Nederland?

Ja, 123zuiverwater stuurt ook pakketten naar België. Hierbij moet u wel rekening houden met extra verzendkosten. De bijkomende verzendkosten naar België zijn €6,95 per pakket en vanaf een bestelbedrag van €30,- wordt het pakket gratis voor u verstuurd! 

20. Ik wil persoonlijk (plaatsings)advies voor mijn situatie. Wat kan ik het beste doen?

Wij adviseren u graag over plaatsing van de apparatuur. Wanneer u contact met ons opneemt, beantwoorden wij graag uw vragen.

21. Ik ben niet tevreden over mijn bestelde product(en), wat nu?

Indien u niet tevreden bent, kunt u contact met ons opnemen. We adviseren u dan persoonlijk en kijken samen hoe we het probleem het beste kunnen oplossen. U kunt uw bestelling (of een deel daarvan) na overleg kosteloos retourneren, indien u een retour-reden heeft. Voorbeelden van retour-redenen zijn: er is een verkeerd product geleverd, er ontbreekt een product, een product-verpakking is beschadigd. Belangrijk: neem binnen 7 werkdagen na levering eerst contact met ons op voordat u de bestelling retour stuurt, anders kunnen we de zending niet accepteren. Om onnodig retourneren te voorkomen, raden we u aan om voordat u een systeem bestelt, eerst zorgvuldig de plaatsingsruimte op te meten. Controleer de afmetingen, die we vermelden in de productspecificatie. Houdt hierbij een marge aan van ten minste enkele centimeters, zodat u niet voor verrassingen komt te staan bij het plaatsen. Wij kunnen geen producten terugnemen, die speciaal voor u zijn samengesteld, op maat gemaakt of gepersonaliseerd zijn. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking (incl. accessoires en bijbehorende documentatie) geretourneerd worden. De verzendkosten van het retourneren komen voor uw rekening, tevens worden de verzendkosten, die u reeds betaald heeft niet door ons terugbetaald. De verzendkosten komen alleen voor onze rekening, indien er sprake is geweest van een foutieve levering door 123zuiverwater.nl. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald. Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling, dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan 123zuiverwater heeft gedaan. Dit in verband met eventuele fraude met terugbetalingen.

22. Ik heb na het plaatsen van mijn bestelling geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dat?

Controleer bij uw persoonlijke gegevens of uw email-adres juist gespeld is. Ook kan het zijn dat uw mailbox te vol zit om nieuwe berichten te ontvangen. Neem in ieder geval contact met ons op, om er zeker van te zijn dat uw bestelling juist is doorgekomen.

23. Mijn bestelling is niet of te laat geleverd, wat nu?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken of we de oorzaak kunnen achterhalen en hoe we het probleem gaan oplossen.

24. Er verandert iets in mijn persoonlijke gegevens, hoe kan ik deze wijzigen?

U logt in op uw account en klikt op de button gegevens wijzigen. U vult de wijzigingen in op het formulier en klikt op verzenden.

25. Wat zijn de kosten van een jaarlijks pakket vervangingsfilters?

De kosten van een pakket vervangingsfilters verschillen per systeem, voor een Essential (3 vervangingsfilters) is dit bijv. 50 euro.

Prijzen kunnen jaarlijks worden aangepast i.v.m. inflatie.

26. Hoe gaat het jaarlijks onderhoud van mijn waterzuiveringssysteem in zijn werk?

Om een optimale werking van uw systeem te kunnen garanderen, is het belangrijk dat u jaarlijks de (voor)filters vervangt.

Indien gewenst kunnen wij u een seintje geven als het tijd is voor vervanging. U kunt dan ons vervangingsfilter pakket bestellen.

We raden aan, om bij het onderhoud de filterbehuizingen te reinigen, en de tank op druk te brengen indien nodig. De filters worden vervangen en het hele systeem wordt gecontroleerd en doorgespoeld. Afhankelijk van de situatie duurt dit ongeveer 45 minuten. Indien nodig kunt u bij onze klantenservice ook een vervangend membraan, tankje of andere onderdelen bestellen.

In de bijgeleverde handleiding staat duidelijk beschreven hoe u het onderhoud kunt uitvoeren.
Als u het onderhoud toch liever wilt uitbesteden, verwijzen wij u graag door naar 123zuiverwater.nl

27. Wanneer moet het membraan en het tankje vervangen worden?

Het membraan moet om de 2 tot 4 jaar vervangen worden. Het tankje wordt ongeveer eens per 3 jaar vervangen (of indien nodig). Alle benodigde onderdelen kunt u via onze klantenservice bestellen.

28. Moeten de filters van mijn douche filter ook vervangen worden?

Ja, wij adviseren u om deze filter na zes tot twaalf maanden te vervangen. Dit kunt u gemakkelijk zelf doen. De losse navul filter kunt u bestellen op onze website. Heeft u een storing aan uw douchefilter, neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen u graag verder.

29. Hoe zit het met de garantie van mijn systeem?

Standaard zit er 2 jaar fabrieksgarantie op een waterzuiveringssysteem (mits correct geïnstalleerd en gebruikt).

30. Wat moet ik doen bij storing of problemen met mijn waterzuiveringssysteem?

Het beste kunt u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Samen kunnen we dan het probleem oplossen.

31. Hoe werkt een waterzuiveringssysteem van AquaRosa?

De waterzuiveringsysstemen van AquaRosa werken volgens het principe van omgekeerde osmose. Hiermee wordt 95 tot 99 procent van alle mineralen en chemische oplossingen uit het water verwijderd. Hierdoor ontstaat zuiver en sprankelend water rechtstreeks uit uw tapkraan. De meeste waterzuiveringssystemen hebben vijf fases met filters waar het water doorheen geperst wordt. De eerste fase is een sediment filter, dit is voor het verwijderen van stof, roest, metalen, kalk en andere reststoffen. Daarna gaat het water door een koolstoffilter. Dit filter verwijdert tot 98 procent van het aanwezige chloor en organische verontreiniging. Vervolgens gaat het water door een tweede carbon filter wat meer resten chemische stoffen verwijdert. Na deze drie fases wordt het water door een TFC membraan geperst. Dit verwijdert een zeer hoog percentage van nog aanwezige stoffen. Deze afvalstoffen worden weggespoeld via de afvoer. Het gefilterde water wordt opgeslagen in een tank. In de tank zit een soort rubberen ballon met een voorgecompenseerde druk. Als de tank gevuld wordt stijgt de druk, hierdoor kan het water naar buiten geperst worden als de tapkraan geopend wordt. Het laatste filter is een kleinere koolstoffilter. Deze verwijdert de laatste resten, die nog in het water achtergebleven zijn en optimaliseert de geur en smaak van het water. Dit is het laatste element van het waterzuiveringssysteem.

32. Hoe smaakt het water van een AquaRosa waterzuiveringssysteem?

Gezuiverd water smaakt zacht en puur. Er zitten geen ‘bijsmaken’ aan zoals bij bepaalde soorten bronwater. De smaak is vrijwel gelijk aan dat van mineraalwater. Jonge kinderen, bij wie de smaakpapillen nog uitstekend werken, geven als ze kunnen kiezen meestal de voorkeur aan gezuiverd water boven leidingwater. Dit geldt ook voor huisdieren, zoals honden. Hun neus is vele malen beter dan die van de mens en ze ruiken het chloor in leidingwater al van een afstand. De fijne smaak-nuance van het water uit het systeem is afhankelijk van het aantal opgeloste stoffen in het te filtreren water. Tevens smaakt bijvoorbeeld leidingwater uit Zuid-Holland heel anders dan dat uit Limburg.

33. Bespaar ik geld met een waterzuiveringssysteem?

U verdient de aanschafprijs ruimschoots terug door de besparing op flessen bronwater. Met een gezin van vier personen bespaart u op jaarbasis ongeveer 800 euro aan mineraal water.

34. Wat is het verschil tussen Omgekeerde Osmose en een kalk-filter?

Bij een standaard (kalk)waterfilter wordt gebruikgemaakt van een fijn filter, dat alleen vuildeeltjes (sediment) uit het water filtert. Bij omgekeerde osmose wordt gebruikgemaakt van een halfdoorlatend TFC (Tthin Film Composite) membraan. Dit membraan verwijdert naast het aanwezige sediment, ook vrijwel alle andere reststoffen, opgeloste chemische stoffen, mineralen en micro-organismes.

35. Verwijdert omgekeerde osmose ook Natrium (oftewel zout)?

Ja, het natrium wordt vrijwel volledig uit het water verwijderd. Omgekeerde osmose is van oorsprong ontwikkeld om zeewater drinkbaar te maken voor de zeevaart. Ideaal voor iedereen, die een zoutarm dieet volgt.

36. Verwijdert omgekeerde osmose bacteriën en virussen?

Ja, het membraan waar het water doorheen geperst wordt heeft poriën, die veel kleiner zijn dan bacteriën, virussen en parasieten. Indien het water in het leidingnetwerk onderweg micro-organismen oppikt, bijvoorbeeld door leidingbreuk, worden deze effectief verwijderd door een omgekeerde osmose systeem.

37. Bij waterzuivering komt afvalwater vrij. Is dit slecht voor het milieu?

Voor 1 liter gezuiverd water komt 2 a 3 liter restwater vrij. Vroeger was dit maar liefst 1 liter gezuiverd water op 7 liter restwater. Onze moderne systemen zijn dus veel efficiënter en minder belastend voor het milieu. Het afvalwater dat na zuivering in het riool stroomt, zou anders door uw lichaam heen moeten!

© 2011 - 2024 123zuiverwater.nl  Privacy & Cookies  Voorwaarden  Disclaimer 

Realisatie: Manieu.nl